Blogglistenhits
Mobilisering i herlige omgivelser!  

Mobilisering i herlige omgivelser!  

Jeg er veldig glad i å gjøre ulike mobiliseringsøvelser som oppvarming. Her er en av rutinene jeg bruker ofte.  

Rask mobiliseringsrutine

 

Slik gjør du: Jeg gjør hver øvelse så mange repetisjoner at jeg kjenner en endring og en varme i kroppen. Dersom du MÅ ha et antall er det alt fra 4-10 repetisjoner per øvelse/side og 30-60 sek hold på statisk bøy. 

  1. Alternerende hofte- og armstrekk
  2. Planke til Downward-Dog  
  3. Alternerende hoftebøy i Downward-Dog 
  4. Firefotstående bryst- og ryggåpner
  5. Bjørnebøy til bakover strekk for hofte, skuldre, rygg og bryst. Alternerende side.
  6. Bjørnebøy
  7. Statisk dyp bøy
  8. Knebøy
  9. Alternerende utfall bakover med armstrekk

Finn gjerne de kombinasjoner du liker og prøv deg frem med å lage en egen mobiliseringsrutine. Det viktigste er at du blir god og varm og at stive muskler myknes opp og er klare for dyst. 

Dette er et program du fint kan gjøre i forkant av løping også, eller som et eget program på dager der du bare kjenner deg stiv og støl.  

Bryst- og ryggåpner

Bryst- og ryggåpner

Nydelig for hofte, bryst, rygg og skuldre

Nydelig for hofte, bryst, rygg og skuldre

 

God oppvarming!  

 

 

Comment