Blogglistenhits

Da er endelig sommerferien på sørlandet i gang og vi har allerede hatt to nydelige dager her nede. Det var tydelig at gravid-kroppen trengte litt hvile, for jeg har stort sett lest bok eller tatt lange naps i skyggen. I dag var energien på plass igjen og kroppen var klar for en tøff sirkeltrening.

Dagens utstyr: 1 12kg kettlebell, 1 20kg kettlebell og en medium fitness-strikk med tau

Dagens utstyr: 1 12kg kettlebell, 1 20kg kettlebell og en medium fitness-strikk med tau

I nyeste utgaven av KAPITAL snakker jeg også litt om ferie-trening og hvordan du kan opprettholde formen gjennom sommeren. Min svigerfar måtte spørre meg om det stemmer at jeg trener styrke med stubber og steiner slik det står i artikkelen, han synes nok det var litt spesielt. Dere som har fulgt meg på sosiale medier vet jo at jeg liker å bruke naturen og det som måtte dukke opp på veien. Jeg bryr meg aldri om jeg ser rar ut :-)

 

HYTTE-WORKOUT

 

Du trenger: 1 medium tung Kettlebell (jeg brukte 12kg), 1 tung Kettlebell (20kg på meg i dag) og en medium tung fitness-strikk med tau in enden (jeg har bare kjøpt en taustump på Bauhaus og festet denne med en karabiner) Dersom du ikke har Kettlebells kan du også bruke frivekter.

Slik gjør du: Varm opp i 5-10 min før du begynner på selve økten. Enten rask gange, jogg, hoppetau og/eller mobilitetsøvelser.

Utfør alle øvelser 1 - 5 uten pause mellom øvelsene. Når hele sirkelen er gjort tar du pause 1-2 min før du gjentar. Totalt 4-6 runder.

Avlsutt med uttøyning av de store muskelgruppene: setet, hofte, bryst og rygg.

NB: Dersom noe gjør vondt så stopper du umiddelbart. Ta heller en annen variant eller gå videre til neste øvelse.

Her er video av hele sirkelen:

  1. Knebøy med Facepull - 20 reps

  2. Kettlebell clean&press med utfall bakover - 10 reps deretter rett på clean&press 5 reps. Gjenta motsatt side. 

  3. Ett-bens supermann med strikkdrag - 10 reps deretter 10 raske strikkdrag. Gjenta motsatt side.

  4. Triceps-press på kne med full range-of-motion - 10 reps deretter rett på 10 raske halvreps

  5. Kettlebell Swing - 20 reps

Med eller uten heia-gjeng :-)

 

Ønsker alle en fortsatt fin sommerdag og god trening!

 

Comment