Blogglistenhits

Det var så avslappende å ha ferie at jeg klarte å bli syk på flyturen hjem. Nå som jeg er høygravid viser det seg at jeg blir skikkelig mannesjuk også. Døden nær liksom. Derfor var det utrolig deilig å kjenne at kroppen fungerte nesten som normalt igjen i dag og var klar for litt Kettlebell-moro i hagen. 

 

Hyggelig å se deg igjen kula! 

Hyggelig å se deg igjen kula! 

Det måtte det bli gøy, passe tungt og kjennes på hele kroppen etterpå. Da går jeg nesten alltid for kulene. Normalt sett ville jeg brukt en KB på mellom 16-20 kg men kjenner at 12 kg holder i massevis akkurat nå. Gravidkroppen tåler ikke like mye juling. 

 

KETTLEBELL FUN CIRCUIT  

1 Kettlebell

5 øvelser - ingen pause mellom øvelsene

5-6 runder med 40 - 60 sek pause mellom runder 

Jeg varmet opp med mobilitetsøvelser ca 5 min først og avsluttet med stretching.  

 

  1. Around the world - 5 hver vei x 2
  2. Alternerende Snatch & utfall bakover - 10 på hver
  3. Eksplosiv DL til frontbøy - 15 reps
  4. Statisk bøy med bicepcurl - 12 reps med klem på topp
  5.  Figure 8 - 10 bytte per side 

Jeg må innrømme at jeg trengte en ekstra liten dytt for å komme igang så jeg testet en Matcha-te jeg fant på Traktøren. Jeg er en sucker for nye produkter, særlig om flasken ser bra ut og den lover å gi meg naturlig energi. I dette tilfellet var det full pott på alle punkter. Nam!  

Matcha twist&shake fra Traktøren  

Matcha twist&shake fra Traktøren  

Matcha- energi! 

Matcha- energi! 

Ferdig!  

Ferdig!  

Håper du har lyst til å teste programmet og del gjerne!  

Ps: Dersom noen har lyst til å kjøpe kuler så anbefaler jeg virkelig Pro-serien fra  http://www.sportsmaster.no/Styrke/Kettlebells Jeg har kjøpt alle mine her og er super fornøyd! 

 

God trening og god helg!  

2 Comments